بزرگترین مرجع گردشگری تورهای طبیعت گردی

تورهای جور واجور را با تورجور جور کنید.

تورهای جور واجور را با تورجور جور کنید.

تورجور سامانه جستجو و مقایسه برنامه های بازدید از میراث فرهنگی ، طبیعتگردی، شهرگردی، گردشگری ورزشی(دوچرخه سواری،کوه نوردی….) ، ماجراجویی (دره نوردی، غار نوردی، آفرود…) و دوره های آموزشی مربوط به آنها می باشد ، برگزار کننده ها میتوانند همه برنامه های خود را در تورجور ثبت کرده و علاقه مندان با جستجو و مقایسه ، تور مورد علاقه ی خود را جور کنند.
برای دیدن اطلاعات بیشتر به سایت تورجور مراجعه کنید.

بهترین دیدنی های قشم به همراه عکس و آدرس

جمعه, ۲۱ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۴۷ ق.ظ

بهترین دیدنی های قشم

قشم یکی از بزرگترین و زیباترین جزیره ایست که در خلیج فارس واقع شده است. نگینه بی مثال ایران یکی از بهترین مکان های گردشگری است که میتواند هر طبیعت گرد و گردشگری را به سوی خود جذب کند. برای آشنایی و و دیدنی همه جاذبه ها و بهترین دیدنی های قشم با تورجور همراه باشید.
البته جاذبه های قشم حدودا ۲۰۰ تایی میشن که برای گشت و گذار در آن ها باید چند روزی را که در قشم وقت بگذرانید ولی ما چند تا از مهمترین جاذبه های قشم را معرفی می کنیم.

جزیره ی ناز

تور قشم و هنگام از اصفهان-تور جزیره قشم و هنگام از اصفهان
از بهترین جاهای دیدنی قشم جزیره ناز است که ۲۲ کیلومتر تا قشم فاصله دارد.جزیره ناز با عروس های دریایی و صدف های رنگارنگ در تمام فصول سال انتظار شما را می کشد. می‌توانید با ماشین یا پای پیاده در این جزیره زیبا پیش روی کنید. اگر هم به غواصی علاقه مند هستید میتونید در آب‌های این جزیره لحظات خیلی زیبایی را برای خودتون رقم بزنید. جزیره ناز حدود سه هکتار می باشد و هیچ ساحل شنی ندارند ولی صخره هایی به ارتفاع ۵ الی ۱۰ متر دور تا دور آن را در بر گرفته است.

نکته منحصر به فرد در مورد این جزیره ، جزر و مد آن است . که وقتی آب دریا پایین میره یا همون جزرمیشه ،ساحل جزیره ی ناز به ساحل قشم وصل میشود و وقتی که آب دریا بالا میره و یا همون مد میشه ارتباطشون قطع میشود.

اگر هنگامی که جزیره مد باشه به جزیره ناز سفر کنید، نمی تونید از اون دیدن کنید ولی میتونید تو ساحل زیبای او به گشت و گذار بپردازید یا این که میتونید یه روز دیگه رو برای گشت و گذار تو این جزیره وقت صرف کنید.

جزیره ی هنگام

جزیره ی هنگام-تورجورجزیره ی هنگام

یکی دیگر از بهترین دیدنی های قشم جزیره هنگام می باشد که در دو کیلومتری قشم و دقیقاً در جنوب مرکزی جزیره و جلوی روستای شیب دراز قرار گرفته است.
قدیمی ها به جزیره هنگام، هنیام و هنجام هم می گفتند. از جاذبه های دیدنی جزیره هنگام میتونم تماشای دسته دلفین ها و آهوانی که از سویی به سوی دیگر می روند و لاک پشت های دریایی و سواحل صخره ای و شنی که دیدن آنها ادمی را به متعجب وا میدارد،نام ببرم.همچنین دیدن ماهی گیران و تاسیسات انگلیسی ها و بازارچه ی قدیمی که اثار هنری و صانیع دستی مردم جزیره در آن یافت میشود و صدای دائم سنج و دمام هم گوشتان را نوازش میدهد،هم میتواند از جاذبه های این جزیره ی رویایی و شگفت انگیز باشد.

جزیره ی هرمز

تور سه جزیره قشم،هنگام،هرمز از اصفهانجزیره ی هرمز

سومین جزیره هرمز است.جزیره ای با خاک قرمز که از جاذبه های طبیعی جزیره ی قشم در جدول بهترین دیدنی های قشم به علت خاک قرمز آن، میتوان نام برد.

بکری جزیره ی هرمز به اندازه ی جزیره ی ناز و هنگام نیست،ولی خب خالی از لطف نیس. جاذبه های جزیره ی هرمز شامل :ساحل محیط زیست،ساحل منفق،دره ی مجسمه ها،ولی جذاب ترین دیدنی هرمز تنگه ی هرمز است ،تنگه ای بلند قامت که هنگامی که بالای آن می ایستید میتونید رفت و امد کشتی ها را ببینید و از این همه دیدنی های قشم لذت ببرید.

جنگل حرا

تور قشم و سه جزیره ی هنگام و هرمز از اصفهانجنگل حرا قشم-تورجور

در لیست نقشه جاذبه های گردشگری قشم میرسیم به بهترین دیدنی های قشم یعنی جنگل حرا ،جنگلی که با جز رو مد دریا پدیدار و ناپدید میشود که این پدیدار شدن ناگهانی انبوهی از درختان حرا چشم هر ببیننده ای را مجذوب خود میکند.
علت نام گذاری حرا به دلیل درختان حرا است که میگویند یک ایرانی برای اولین بار از هند به قشم اورد.از عجایب هفتگانه جزیره قشم جنگلهای حرا هستند که عمری سی تا چهل میلیون سال دارند. طول این جنگل از بندر لافت تا روستای سهیلی کشیده شده است..عمق آب جنگل حرا یک الی ۱.۵ متر است و به همین دلیل است که وقتی آب پایین می‌رود درخت‌ها به مدت شش تا هفت ساعت نمایان می شوند.

بندر لافت

بندر لافت-تورجوربندر لافت

بندر لافت در شمال غربی جزیره قشم قرار دارد و در قدیم جزو مرکز جزیره بوده است. اما اگر دیدن خانه های روستایی برای تان جذاب است بندرلافت را فراموش نکنید. قرار گرفتن بادگیرها در کوچه و پس کوچه های بندر لافت ، قایق ها و لنج ها، خانه های قدیمی در میان درختان سبز گرمسیر و نخلستان‌های بلند، باعث جذابیت این روستا شده اند که این روستا جزو یکی از بهترین دیدنی های قشم محسوب میشود که دیدن آن اکیدا پیشنهاد میشود.

دره ستارگان

تور قشم و سه جزیره ی هنگام و هرمز از اصفهاندره ستارگان قشم-تورجور

اگر راه ساحلی قشم را پیش بگیرید به روستای برکه خلف خواهید رسید و با رفتن به شمال این روستا سرزمین شگفت انگیز پر از کوه های تو در توی رسوبی و لایه لایه ای جلو رویتان قرار میگیرد.
علت دالان ها و ستون ها و حفره های تودرتوی کوه ها باد ها و طوفان های شدید در گذشته بوده است. اگر از دالان های تو در تو عبور کنید و سری به سوی آسمان بالا ببرید و آسمان آبی را که در میان کوه های سر به فلک کشیده اند ببینید،میتونید تمام این شگفتی و زیبایی را درک کنید.
علت نامگذاری دره ستارگان این است که در قدیم معتقد بودند حدود دو میلیون سال پیش ستاره ای از آسمان به زمین افتاد که باعث شد سنگ و خاک و ماسه ها را به شکل عجیب و غریبی در بیایند‌.

تنگه چاهکوه قشم

تنگه ی چاهکوه در قشم-تورجورتنگه ی چاهکوه در قشم-تورجور

این تنگه در ۷۰ کیلومتری شهر قشم و کنار روستای چاهوی شرقی واقع شده است که یکی از بهترین دیدنی های قشم به حساب می آید وقتی به این دره وارد می شوید انگار به دنیای پر از وهم خیال پا می گذارید. این دره پر از چاه های زیاد با عمق کم است که در قدیم روستاییان برای ذخیره آب این چاه ها را می کندند که عمق هرکدام به میلیون ها سال پیش قبل برمیگردد و علت نامگذاری این تنگه همین مورد است.

غار خربس

غار خربس-تورجورغار خربس

غار خربس طبق نظر کارشناسان مربوط به دوره مادها است. این غار در جنوب جزیره قشم در فاصله ۱۵ کیلومتری واقع شده است و حاصل چین خوردگی های رشته کوه زاگرس می باشد. گفته شده است که در قدیم این مکان جذاب و رمزآلود مکانی برای پرستش مهر و الهه میترا بوده است و یا مکانی برای نگهداری از استخوان مردگان و یا پناهگاه مردم روستا در مقابل حمله دزدان دریایی بوده است.

خرید از بازار درگهان قشم

خرید از بازار درگهان قشمخرید از بازار درگهان قشم

درگهان بندریست که در قسمت غربی قشم و در ۳۰ کیلومتری آن واقع شده است.
از گذشته تا به امروز مکانی برای تجارت مهمترین بندرگاه تجاری در سراسر ایران است ،این شهر در ایام تعطیل پذیرای مسافران بوده است که راغب هستن سوقاتی های ارزان از قشم بخرند.

از جمله مهم ترین مراکز تجاری در آن میتوان به مروارید،صدف،اطلس،دو دلفین،زمرد،بازار بزرگ قدیم و نگین اشاره کرد.

ادامه ی مطلب بهترین دیدنی های قشم کلیک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۱
toor joor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی